چگونه دو سایت را از نظر سرعت لود با هم مقایسه کنیم؟

با سلام خدمت دوستان در این مقاله قصد دارم درباره ­ی اینکه چگونه دو سایت را از نظر سرعت لود با هم مقایسه کنیم، بنویسم. پس بدون معطلی بریم سر اصل داستان.

هدف از مقایسه سرعت لود دو سایت :

ابتدا باید بدانیم که هدف از این کار چیست؟ و چرا ما باید دو یا چند سایت را از نظر سرعت لود با هم مقایسه نماییم؟ در زیر به چند مورد اشاره شده:

  1. مقایسه سرعت لود دو سایت رقیب
  2. مقایسه نمونه­ ی ایرانی با نمونه خارجی
  3. مقایسه دو یا چند دمو از قالب­ های سایت

 

معرفی سایتی که همه ی صفحات وب در آن آرشیو می شود

در مورد اول ما دو سایت رقیب را با هم مقایسه می­ کنیم. این کار زمانی برای ما اهمیت دارد که مسئول یکی از این سایت­ ها باشیم و بخواهیم سایت خودمون را از نظر پارامتر­های مختلفی با رقبا مقایسه کرده و هدف آنالیز رقبا و سایت خودمان می­ باشد. یکی از مهم­ترین این پارامتر ها سرعت لود سایت و صفحات آن می­ باشد زیرا اگر سایت ما سرعت لود خیلی بدی نسبت به سایت رقیب داشته باشد، در طولانی مدت روی اعصاب کاربران ما اثر می­گذارد و آن­ ها سایت ما را به مقصد سایت رقیب ترک خواهند کرد.

در مورد دوم ما می­ خواهیم کیفیت یک سایت ایرانی را از نظر سرعت لود با نمونه خارجی آن برسی کنیم. (کاری که قرار است پایان همین مقاله انجام دهیم)

درباره­ی مورد آخر هم باید گفت زمانی که ما در انتخاب قالب برای سایتمان بین دو یا چند قالب شک داریم، می­توان با یک آزمایش ساده از سرعت لود دمو ­های هر کدام به نتایجی همچون بهینه بود کد­ها و … رسید. من شخصا قالب­ هایی را انتخاب می ­کنم که می توان با استفاده از آن­ ها سایت­ های با سرعت لود خوب ساخت و این عامل برای من در اولویت است.

با چه ابزاری دو سایت را از نظر سرعت لود با هم مقایسه کنیم :

ابزاری که برای این کار مناسب است، GT metrix  نام دارد. به عنوان مثال ما می­خواهیم دو سایت دیجی کالا و آمازون را با هم مقایسه کنیم. برای این کار وارد سایت GT metrix می شویم و در قسمت سرچ آن دامنه دیجی کالا را وارد می­ کنیم و منتظر می ­شویم تا آنالیز آن تمام شود.

ابزار مقایسه سرعت لود سایت

بعد از اینکه آنالیز سایت اول ما تمام شد در قسمت سمت راست صفحه بر روی عبارت compare کلیک کرده و در پنجره باز شده آدرس سایت دوم یعنی سایت آمازون را وارد می­ کنیم و منتظر می­ شویم تا سایت دوم را نیز آنالیز نماید.

gtmetrix-compare

پس از آنالیز شما با یک صفحه ­ای مانند تصویر زیر رو به ­رو می­ شوید که در آن اطلاعات زیاد و جزئی وجود دارد.

جی تی متریکس

همانگونه که مشاهده نمودید اطلاعات زیادی از این مقایسه بدست آماده است ولی اگر بخواهیم به صورت مختصر به این مقایسه توجه نماییم اطلاعات موجود در کادر قرمز رنگ که در تصویر مشخص شده است این را بیان می­ کند که سرعت صفحات سایت آمازون ۹ درصد بهتر از رقیب ایرانی خود است و همچنین حجم صفحه­ ی سایت آمازون بهینه­ تر از دیجی کالا می­ باشد. اما برتری سایت دیجی کالا در قسمت تعداد درخواست­ های ارسال شده به سرور است که تقریبا ۳۰ درصد بهتر از رقیب خود عمل کرده است.

نتیجه: ابزار GT metrix یک ابزار آنلاین و فوق العاده برای وبمستر ها می­ باشد و کوچک­ترین کاری که می­توان با این ابزار عالی انجام داد همین مقایسه سرعت لود دو سایت با یکدیگر است. از کارهای مفید دیگری که می ­شود با GT metrix انجام داد اندازه ­گیری سرعت لود صفحات سایت خودمان و دیدن نقاط قوت و ضعف آن و همچنین مقایسه آن با گذشته می باشد که این کار بسیار تاثیر­گذار در سئو سایت ما است.

شاد و پیروز باشید.

امیر محمود کنگرلو

امیر محمود کنگرلو

سلام، من امیر هستم و چند وقتی میشه که درباره وب و وبمستری می نویسم. خوشحال می شم اگه از مطلب خوشتون آمد برای دوستانتون بفرستید.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مطالب مرتبط

ایده برای انتخاب دامنه

پسوندهای خاص برای دامنه (دامین) وب سایت

در این مقاله شما با پسوندهای خاص برای دامنه وب سایت آشنا می شوید و ۵۷ پسوند جدید برای دامنه های خاص و کاربرد هر کدام را خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *