افیلیت مارکتینگ خوب یا بد ؟

با سلام خدمت دوستان در این مقاله قصد دارم راجب افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش بنویسم. پس بدون معطلی بریم سر اصل مطلب.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

فرض کنید که من یک فروشگاه آنلاین لباس دارم و شما به عنوان کاربر وب سایت من هستید. من برای اینکه شما را ترغیب کنم که دوستانتان را برای خرید لباس با فروشگاه من آشنا کنید تا شاید آن ها از من لباس بخرند، به شما کمسیون بدهم. مثلا ۲۰ درصد از خریدی که دوست شما از من می کند را به عنوان کمسیون به شما بدم. به این سیستم بازاریابی افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش می گوییند.

سیستم همکاری در فروش وب سایت ها چگونه است ؟

سایت ها معمولا برای این قسمت یک کد کوتاه یا لینک در نظر می گیرند که این کد را افراد می توانند با مراجع به بخش های همکاری با ما یا اگر پنل کاربری داشته باشن در آن قسمت این کد را بگیرید و از آن به بعد هر کسی که با آن کد یا از طریق لینک شما خرید انجام دهد درصدی از فروش نیز به شما تعلق می گیرد.

افیلیت مارکتینگ قابل اعتماد است ؟

سوالی که بعد از فهمیدن اینکه سیستم همکاری در فروش چیست و چطور کار می کند در ذهن به وجود می آید، این است که آیا وب سایت ها پورسانت ما را درست حساب می کنند و اینکه آیا وقتی که پورسانت ما مبلغ قابل توجهی شد، پول ما را به حسابمان واریز می کنند؟

در پاسخ به سوال اول باید بگوییم که چون این کار توسط سیسم انجام می شود نه انسان، درصد خطا و اشتباه در آن بسیار کم است و در ۹۹٫۹ درصد مواقع این پورسانت ها درست حساب می شود. آن ۰٫۱ درصد هم احتمال خطایی است که در هر سیستم و کامپیوتری وجود دارد.

در پاسخ به سوال دوم نیز باید اینگونه گفت که اینکه پورسانت ما را بدهند زمانی که مبلغ قابل توجهی شود بستگی به آن وب سایت دارد که چقدر سابقه دارد و آیا از اینکه افیلیت مارکتینگ انجام می دهد سود می کند یا خیر. پس اگر شما دیدید که اعتبار آن وب سایت با پورسانتی که باید به شما بدهد همخوانی ندارد، احتمال اینکه پولی به شما ندهد، است.

ولی یک نکته را نباید فراموش کرد و آن هم این است که در اکثر مواقع سود بدست آمده از فروش برای سایت ها حداقل ۲ یا ۳ برابر مبلغی است که به عنوان پورسانت به شما می دهند و هیچ آدم عاقلی نمی آید پول کسی را بخورد که برایش سود آور است.

 

افیلیت مارکتینگ

 

سود وب سایت ها از افیلیت مارکتینگ چقدر است ؟

میزان سود وب سایت ها از این روش به ۲ عامل بستگی دارد:

  1. اعتبار وب سایت
  2. کالا یا خدماتی که ارائه می دهد

هر اندازه که اعتبار یک وب سایت زیاد باشد تعداد افراد بیشتری برای آن وب سایت افیلیت انجام می دهند. مانند دیجی کالا . هر اندازه هم که وب سایت سود خوبی از فروش کالا یا خدمت خود به دست آورد، توانی این را دارد که پورسانت بهتری بدهد و این امر باعث این می شود که تعداد افراد بیشتری برای آن سایت مشتری آورند.

سود افراد از افیلیت مارکتینگ چقدر است ؟

این مورد کاملا بستگی به این موضوع دارد که چقدر شبکه فروش شما بزرگ باشد. مثلا اگر شما یک اینفلوانسر هستید با ۵۰۰ هزار نفر فالور در اینستاگرام، شما می توانید تا چند صد میلیون تومان درآمد داشته باشید. ولی اگر فرد معمولی با تعداد دوستان و آشنایان کم و متوسط هستید، نباید انتظار درآمد های میلیونی داشته باشید.

گاهی اوقات وب سایت ها در ازای مشتری که به آن ها معرفی می کنید، به شما بن تخفیف در خرید بعدی می دهند که این مورد برای زمانی که شما افراد کمی را به آن ها معرفی می کنید بسیار مناسب است.

افیلیت مارکتینگ خوب یا بد ؟

این که افیلیت مارکتینگ خوب است یا نه کاملا بستگی به فرد یا وب سایت دارد. ممکن است این سیستم برای یک وب سایت بسیار عالی و خوب باشد و فروش آن را چند برابر کند و ممکن است برای سایتی دیگر تاثیر چندانی نداشته باشد و فقط دردسر داشته باشد.

محاسبه سود کسب و کار اینترنتی – سود دانه ای در مقابل سود سالیانه

نتیجه: افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش یکی از روش های بازاریابی نوین است که با توسعه وب و شبکه های اجتماعی محبوبیت بالایی پیدا کرده است. در این مقاله سعی شد تا یک دید کلی نسبت به این موضوع و سوالات پیرامون آن پرداخته شود.

شاد و پیروز باشد.

امیر محمود کنگرلو

امیر محمود کنگرلو

سلام، من امیر هستم و چند وقتی میشه که درباره وب و وبمستری می نویسم. خوشحال می شم اگه از مطلب خوشتون آمد برای دوستانتون بفرستید.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *