درصد های جادویی در تخفیف برای افزایش فروش

با سلام خدمت دوستان. در این مقاله دلیل تخفیف فروشگاه ها و تخفیف های ۵۰% فروشگاه های اینترنتی را با هم بررسی می کنیم. همچنین در پایان این مقاله با درصد های جادویی در تخفیفات آشنا خواهید شد. این درصد ها می توانند به قلاب فروش برای شما تبدیل شوند. پس بدون معطلی بریم سر اصل مطلب.

دلیل تخفیف فروشگاه ها چیست؟

دلیل تخفیفات فروشگاه ها و بنگاه های اقتصادی دو چیز است: جذب مشتری بیشتر و فروش بالاتر. این قاعده از سال ها پیش بر نظام های اقتصادی و بازارهای خرده فروشی مورد استفاده قرار می گرفته. قبل از پیدایش اینترنت و توسعه کسب و کار آنلاین، بیزینس هایی که مستقیم با مشتری سر و کار داشتند تخفیفاتی بر روی اجناس و خدمات خود به مناسبت های مخلف می گذاشتند.

با توسعه کسب و کار های آنلاین، این قلاب فروش برای فروشگاه های اینترنتی نیز موثر واقع شده. در نتیجه امروز ما شاهد بمباران تخفیفات گوناگون از سوی بیزینس های آنلاین به بهانه های مختلف هستیم. به نظر من این می تواند هم خوب باشد و هم بد. نکته مثبت در آن این است که اگر درست و اصولی انجام شود، سود آور است ولی در مقابل اگر در این کار افراط شود یا بدون برنامه انجام شود، بسیار زیان بار است.

در ادامه شما با درصد هایی جادویی در تخفیفات و راز پنهان پشت هر کدام، آشنا خواهید شد.

دلیل تخفیف فروشگاه ها

خوب ولی نه آنقدر

تخفیفات ۱۰% – ۲۰% و ۲۵% گرچه خوب هستند و می توانند مفید واقع شوند، اما این درصدها نمی توانند آنقدر تحریک کننده باشند مگر در یک صورت. معمولا اینگونه درصدهای تخفیف برای کسب و کار هایی هستند که سودی در همین حدود دارند. این تخفیفات تنها در صورتی می توانند باعث افزایش چشمگیر حجم فروش شما شوند که شما در بازاری رقابتی و با قیمت های نزدیک فعالیت نمایید.

این دسته از بازار سود هایی ۵ تا ۲۰ درصدی از فروش دارند. می توان بازار لوازم خانگی را در این دسته قرار داد.

تحریک کننده

درصدهای بین ۳۰ تا ۵۰ بسیار تحریک کننده برای مشتران می باشند. می توان با جرات گفت که اگر شما مشتری دارید که در تردیدی برای خرید از شما به سر می برد، شما با دادن تخفیف ۳۰% فروش خود را قطعی می کنید. همچنین این کار برای مشتری شما نیز بسیار لذت بخش است.

کسب و کارهایی می توانند از این نوع تخفیف استفاده کنند که سود آن ها بیش از ۳۰ درصد و چیزی در حدود ۵۰% است. اگر شما در فروشگاه اینترنتی خود همواره از بن های تخفیف استفاده می کنید، پیشنهاد من به شما این مدل است.

این کار یعنی همواره داشتن تخفیفات ۳۰ تا ۵۰ درصدی، باعث خریدهای مکرر مشتریان از شما می شود.

قلاب فروش

جادویی

تخفیف ۵۰% یا ۷۰%، حتی برای مشتری که قسط خرید محصول از شما را ندارد، تحریک کننده است. درصد های جادویی ۵۰% و ۷۰% بیش تر از آنکه ذهن مشتری تحلیل کند که آیا فلان محصول برایش مفید است، این اعداد جادویی در نظرش می آید. استفاده از تکنیک محدودیت زمان (فقط تا ۱۲ امشب فرصت دارید) تکمیل کننده این قلاب طلایی می باشد.

تذکر: هیچ وقت بیش از اندازه این درصد ها استفاده نکنید، زیرا قدرت خود را نزد مشتریان شما از دست می دهند.

لبه تیغ

می توان گفت ۹۰% تخفیف مانند تیغی تیز برای شما عمل می کند. دادن این میزان تخفیف، مشتری ها را به این فکر می اندازد که مگر چقدر سود می کنید؟!

به عقیده ی من تخیفات ۹۰% اگر تنها یک بار در سال آن هم به مدت خیلی کوتاهی داده شود، به حسن شهرت برند شما صدمه نمی زند. در غیر این صورت به جای افزایش فروش باید توقع افزایش بی اعتمادی را داشت. 😐

تذکر فوق العاده مهم

به یاد داشته باشید تنها زمانی می توانید به مشتریان خود تخفیفات جادویی یا تحریک کننده بدهید، که حاشیه سود شما حداقل ۵۰% باشد. در غیر این صورت شما متضرر خواهید شد.

نتیجه: دادن تخفیف به مشتریان یکی از راه های افزایش در فروش است. به یاد داشته باشید که استفاده از قلاب تخفیفات در کوتاه مدت نتیجه بخش نخواهد بود. سود واقعی و عظیم این کار در گرو خرید مداوم مشتریان از شما می باشد. استفاده از این تکنیک را زمانی به شما توصیه می کنم که نگرش بلند مدت و تعداد مشتری معقولی داشته باشید. در غیر این صورت این می تواند به برند و سود شما آسیب برساند.

شاد و پیروز باشید.

امیر محمود کنگرلو

امیر محمود کنگرلو

سلام، من امیر هستم و چند وقتی میشه که درباره وب و وبمستری می نویسم. خوشحال می شم اگه از مطلب خوشتون آمد برای دوستانتون بفرستید.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مطالب مرتبط

مقایسه cms های برتر

مقایسه وردپرس با ۵ cms برتر دنیا

در این مقاله به مقایسه cms های برتر دنیا می پردازیم. در این بررسی ۶ سیستم مدیریت محتوای محبوب در دنیا را با هم مقایسه خواهیم کرد.

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست؟ در این مقاله به صورت خلاصه با Niche Marketing یا بازاریابی گوشه ای آشنا شده و مزایا و معایب آن را با هم برسی می کنیم.

سئو در تجارت b2b

تجزیه و تحلیل سئو برای کسب و کار های B2B

در فضای B2B ، واقع بین بودن در مورد رقبای خود مهم است. با در نظر داشتن این قاعده این مقاله به تحلیل نقش دیجیتال مارکتینگ و سئو در تجارت b2b می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *