مقایسه تصویری بین رابط های کاربری | قسمت اول

با سلام خدمت دوستان در این سری از مقالات قصد داریم که مقایسه تصویری بین رابط های کاربری انجام دهیم. این مقاله به عنوان قسمت اول از این سری مقالات می باشد. پس بدون معطلی بریم سر اصل داستان.

مقایسه تصویری بین رابط های کاربری :

مقایسه اول :

در تصویر زیر مشاهده می کنید که داشتن یک ستون در وسط صفحه، UI بهتری نسبت به داشتن دو ساید بار به همراه ستون وسط دارد.

مقایسه تصویری بین رابط های کاربری

مقایسه دوم :

اگر یک لندیگ پیچ دارید که یک اقدام (call to action) می خواهید انجام دهید مثلا ایمیل بگیرید، یا برای ثبت نام اولیه برای کاربران خود بهتر است یک هدیه در نظر بگیرید. این کار احساس بهتری را به کاربران شما می دهد به علاوه ممکن است برای آن کار مثلا عضویت یا دادن ایمیل به شما ترغیب شوند.

مقایسه تصویری بین رابط های کاربری

مقایسه سوم :

در صفحه هایی مانند صفحه ی محصولات، که قرار است کاربر کاری مانند افزودن به سبد خرید انجام دهد، بهتر است این دکمه در ۲ قسمت از صفحه مانند تتصویر زیر دیده شود. اینگونه شانس خرید یا آن اقدام (call to action) افزایش می یابد.

مقایسه تصویری بین رابط های کاربری

 

UI با UX چه فرقی دارد؟

 

مقایسه چهارم :

برای طراحی وب سایت ها بهتر است از ۲ تا ۴ رنگ، که رنگ های اصلی در طراحی می باشند استفاده کرد. استفاده بیش از حد از رنگ های مختلف در طراحی وب سایت ها باعث پراکندگی ذهن کاربر و زشت نشان دادن سایت ما می شود. در تصویر فوق این قضیه کاملا ملموس است.

مقایسه تصویری بین رابط های کاربری

مقایسه پنجم :

برای زمانی که ۳ یا چند پلن فروش دارید، اولا که بهتر است تعداد پلن های فروش شم محدود باشد مثلا سه عدد. ثانیا باید یک پلن (که احتمالا پیلن وسط یا استاندارد است) باید به عنوان پیشنهاد شما باکسی بزرگتر از دو پلن دیگر داشته باشد. 

مقایسه تصویری بین رابط های کاربری

مقایسه ششم :

زمانی که کاربر درون سایت است، به جایی اینکه یک صفحه ی پاپ آپ روی مانیتورش ظاهر شود و اعلانی به او بگوید، بهتر است در پایین صفحه این اعلان بیاید که مزاحم کاربر نشود.

مقایسه تصویری بین رابط های کاربری

نتیجه: دیدن UI های درست برای طراحی و توسعه هم به وبمستران و هم به طراحان کمک زیادی می کند. در این سری مقالات که این مطلب قسمت نخست آن بود، قسط داریم که دید بصری دوستان را با نمایش مقایسه UI خوب و بد بهبود ببخشیم.

شاد و پیروز باشید.

مشاهد قسمت دوم

منبع : goodui.org

امیر محمود کنگرلو

امیر محمود کنگرلو

سلام، من امیر هستم و چند وقتی میشه که درباره وب و وبمستری می نویسم. خوشحال می شم اگه از مطلب خوشتون آمد برای دوستانتون بفرستید.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مطالب مرتبط

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست؟ در این مقاله به صورت خلاصه با Niche Marketing یا بازاریابی گوشه ای آشنا شده و مزایا و معایب آن را با هم برسی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *