اهداف ایجاد یک وب سایت – افراد از ساختن وب سایت ها چه هدفی دارند؟

با سلام خدمت دوستان در این مقاله قصد داریم که اهداف ایجاد یک وب سایت را به طور کامل برسی کنیم. پس بدون معطلی بریم سر اصل داستان.

افراد برای ایجاد یک سایت به طور کلی تنها یک هدف دارند و آن هم کسب یا افزایش درآمدشان است. به طور کلی همه ی کسانی که به دنبال ساخت یک وب سایت هستند، یک هدف مالی در نظرشان است که لیست آن ها در زیر آورده شده است.

افراد از ساخت یک وب سایت به دنبال چه چیز هایی هستند ؟

۱- رزومه و نمونه کار :

بعضی از افراد دوست دارند که سایتی داشته باشند که در آن رزومه شخصی خود را به همراه نمونه کارهایی که به صورت حرفه ای انجام داده اند را نمایش دهند. این دسته از افراد به دنبال وب سایتی شخصی هستند که علاوه بر مشخصات فردی و حرفه ای خود، بتوانند نمونه کار های خود را نیز ارائه دهند. معمولا اینگونه افراد به دنبال وبسایت های تک صفحه و با ظاهر گرافیکی زیبا و جذاب هستند.

۲- معرفی کسب و کار :

این دسته از افراد یک قدم از دسته ی اول پا را فراتر می گذارند، آن ها علاوه بر اینکه می خواهند سایتی داشته باشند که در آن مشخصات فردی و یا شرکتی خود را به ثبت برسانند، به دنبال هویتی برای کسب و کار افلاین خود نیز هستند. احتمالا نیاز وجود یک آدرس وب سایت در کارت ویزیت کسب و کار آن ها باعث به وجود آمدن این نیاز در این دسته از دوستان شده است. این گروه به دنبال وب سایت هایی هستند، که ظاهری رسمی و البته زیببا داشته باشد و اگر هم بتوانند بلاگی برای خود داشته باشند، خیلی بهتر است. درج آدرس به همراه شماره تماس در پایین هر صفحه به علاوه داشتن تصاویری با سایز ایکس لارژ از کسب و کار خود، در صفحه ی اول از ملزومات این دسته می باشد.

۳- فروش آنلاین محصولات و ارائه خدمات :

اکثر افراد با شنیدن کسب و کار اینترنتی به یاد فروشگاه آنلاین می افتند، که البته بی دلیل هم نیست. چون بیشتر کسانی که به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند، تمایلی به تاسیس فروشگاه آنلاین دارند. این افراد دوست دارند وب سایت هایی نظیر نمونه های موفق حوزه خود نظیر دیجی کالا، علی بابا و … داشته باشند. (البته توصیه من به این دوستان این است که الگو برداری از نمونه های موفق خوب است، اما هر وب سایت هویت و ظاهر خودش را دارد. )

افیلیت مارکتینگ خوب یا بد ؟

۴- فروش آفلاین محصولات و ارائه خدمات :

این دسته از دوستان تقریبا تمام ویژگی های فروشگاه های آنلاین را می خواهند، به غیر از قیمت دقیق محصول یا خدمت و درگاه پرداخت آنلاین. ترجیح این افراد این است که می خواهند وب سایتشان برای کسب و کار آن ها مشتری بیاورد نه اینکه فروش مستقیم داشته باشد. این افراد به جای قیمت در پایین محصول یا خدمت خود شماره تماس درج می نمایند.

اهداف ایجاد یک وب سایت

۵- سایت های واسط :

دسته ای دیگر افراد هستند که به دنبال تاسیس یک وب سایت سودمند با واسطه گری (البته معنای مثبت آن) می باشند. به عنوان مثال سایت های صرافی آنلاین یا سایت های آگهی. برای این دسته از دوستان معمولا امنیت سایت در اولویت اول قرار دارد. برای ظاهر سایت نیز معمولا یک نمونه خارجی دارند.

۶- جذب مخاطب و گرفتن تبلیغات :

دسته ی دیگری از افراد به دنبال راه اندازی یک وبسایت خبری هستند. این دوستان می خواهند با این کار مخاطب بر روی سایت خود جذب کنند و بعد از آن با گرفتن تبلیغات و ریپورتاژ آگهی اقدام به کسب درآمد کنند.

۷- سایت های چند منظوره :

این دسته از دوستان به فکر ترکیبی از دو یا چند دسته های بالا هستند. به عنوان مثال سایت های خبری که فروشگاه آنلاین نیز دارند، یا سایت های واسطی که تبلیغات نیز می کنند.

نتیجه: در مقاله اهداف ایجاد یک وب سایت را به طور کامل برسی نمودیم و گفته شد که هدف نهایی و تمامی وب سایت ها در دنیا تنها یک چیز و آن هم کسب درآمد می باشد. در واقع هر وب سایتی که به این هدف والای خود دست پیدا کند، می توان گفت که وب سایت موفقی بود است.

شاد و پیروز باشید.

امیر محمود کنگرلو

امیر محمود کنگرلو

سلام، من امیر هستم و چند وقتی میشه که درباره وب و وبمستری می نویسم. خوشحال می شم اگه از مطلب خوشتون آمد برای دوستانتون بفرستید.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مطالب مرتبط

مقایسه cms های برتر

مقایسه وردپرس با ۵ cms برتر دنیا

در این مقاله به مقایسه cms های برتر دنیا می پردازیم. در این بررسی ۶ سیستم مدیریت محتوای محبوب در دنیا را با هم مقایسه خواهیم کرد.

cdn یا شبکه تحویل محتوا

CDN چیست و چه کاربردی دارد؟

پاسخ به: CDN چیست و چه کاربردی دارد؟ سایت های بزرگ دنیا برای کنترل ترافیک خود از چه فناوری استفاده می کنند؟ سرویس (Cloudflare) کلودفلر چیست

محتوا و قیف بازاریابی

تولید محتوا مناسب برای قیف فروش

در این مقاله به بررسی محتوا و قیف بازاریابی یا Content and the Marketing Funnel می پردازیم و تولید محتوا مناسب برای قیف فروش بررسی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *