مقایسه تصویری بین رابط های کاربری | قسمت دوم

با سلام خدمت دوستان در این مقاله که قسمت دوم از سری مقالات مقایسه تصویری بین رابط های کاربری است، قصد داریم ۸ مقایسه دیگر که در آن  UI مناسب برای فرم ثبت نام هست را با هم انجام دهیم. قبل از هر چیز اگر قسمت اول را ندیده اید، حتما آن را ببینید. پس بدون معطلی بریم سر اصل داستان.

مقایسه شماره ۷ :

به جای اینکه بگویید که هستید و خدمات خود را معرفی کنید، اجازه بدهید که مشتریان شما درباره ی شما و خدماتتان بگوییند.


مقایسه تصویری UI خوب و بد

مقایسه شماره ۸ :

بسیاری از وب سایت ها خدمات خود را محدود به قشر خاصی از افراد نمی کنند، UI بهتر این است که شما خدماتی را که ارائه می دهید بگویید که به درد چه کسانی می خورد و به کار چه کسانی نمی آید.

UI خوب درباره ما

مقایسه شماره ۹ :

برای دکمه های call to action به جای اینکه یک جمله سوالی داشته باشید، از یک جمله دستوری استفاده کنید. این کار باعث نمی شود که شما بی ادب جلوه کنید بلکه باعث نشان دادن اقتدار و اطمینان به کارتان است.

مثلا به جای اینکه در دکمه بنویسد: اگه می خواهی ثبت نام کنی کلیک کن. بنویس: همین الان ثبت نام کن.

UI خوب دکمه call to action

مقایسه شماره ۱۰ :

کمی کنتراست یا تضاد به صفحات خود اضافه کنید. این تضاد باید اهداف شما را بولد تر نماید.

رابط کاربری خوب

UI مناسب برای فرم ثبت نام :

مقایسه شماره ۱۱ :

خیلی مهم است که فرایند ثبت نام سریع انجام شود. شما می توانید فرم اولیه را تنها با گرفتن نام و ایمیل از کاربر خود انجام دهید و اطلاعات دیگر را در صورت لزوم بعدا از کاربر خود بگیرید.

توجه داشته باشید که هر اندازه که تعداد فیلد های ثبت نام کمتر و راحت تر باشد، افراد بیشتر ثبت نام می کنند.

UI مناسب برای فرم ثبت نام

مقایسه شماره ۱۲ :

لیست های کشویی برای انتخاب های کم مناسب نیستند. مثلا برای ۳ گزینه بهتر است از دکمه استفاده کرد.

UI لیست های کشویی

مقایسه شماره ۱۳ :

یک اشتباهی که بسیاری از وب سایت های ایرانی انجام می دهند شلوغ بودن صفحه و تعداد زیاد لینک در یک نوشته است. به جای اینکه ما در تمامی صفحاتمان ۱۰ تا لینک داشته باشیم، تمرکز را بر روی ۱ یا ۲ لینک قرار دهیم. 

اشتباه در تعداد لینک دهی

مقایسه شماره ۱۴ :

پایین یک متن که مثلا ثبت نام در یک کارگاه آموزشی است بهتر است به جای اینکه یک دکمه قرار دهیم و کاربر با زدن آن دکمه به یک صفحه ی دیگر برای ثبت نام وارد شود، پایین همان متن اطلاعات ثبت نام را از فرد بگیریم.

UI ثبت نام سریع

نتیجه: دیدن UI های خوب همواره به ما کمک می کند که سیقه دبداری خو را بهبود بخشیم. این مقاله که قسمت دوم از مقایسه تصویری بین رابط های کاربری با مقایسه ۸ رابط کاربری بود.

شاد و پیروز باشید.

مشاهده قسمت سوم

منبع : goodui.org

امیر محمود کنگرلو

امیر محمود کنگرلو

سلام، من امیر هستم و چند وقتی میشه که درباره وب و وبمستری می نویسم. خوشحال می شم اگه از مطلب خوشتون آمد برای دوستانتون بفرستید.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مطالب مرتبط

اقیانوس آبی

استراتژی اقیانوس آبی چیست؟

استراتژی اقیانوس آبی چیست؟ مفهوم اقیانوس آبی (Blue Ocean) و اقیانوس قرمز (Red Ocean) در مارکتینگ چه چیزی هستند؟ پاسخ به این سوالات در ۲دقیقه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *