با سلام خدمت دوستان. این مقاله که قسمت چهارم و آخر از سری مقالات مقایسه تصویری بین رابط های کاربری می باشد، به برسی رابط کاربری در مارکتینگ و فروش می پردازیم. قبل از هر چیز اگر قسمت های قبل را ندیده اید، پیشنهاد می کنم که حتما آن ها را ببینید. همچنین در پایان این مقاله آزمونی زیر گرفته می شود. پس بدون معطلی بریم سر اصل مطلب.
مشاهده قسمت اول |
مشاهده قسمت دوم |
مشاهده قسمت سوم |
رابط کاربری در مارکتینگ و فروش مقایسه تصویری
مقایسه شماره ۲۲ :
در فروش یک محصول و یا خدمت، بهتر است به جای گفتن ویژگی های آن، سودی که مشتری از خرید آن محصول بدست می آورد را ذکر کنید. بیان سود بدست آمده از خرید یک محصول یا خدمت، تاثیر روانی مثبتی بر روی خریداران دارد.
مقایسه شماره ۲۳ :
این مورد نیز عکس مورد بالا است اما با کارکردی مشابه. در این مورد زمانی که مشتری شما دیگر نمی خواهد از محصول شما استفاده کند، به جای ذکر اینکه محصول ما چه ویژگی دارد، بگویید که با استفاده نکردن از این محصول یا خدمت چه چیز هایی از دست می دهد. گاهی بیان نکات منفی تاثیر به مراتب بیشتری دارد تا ذکر نکات مثبت.
مقایسه شماره ۲۴ :
به جای اینکه بگویید جشواره ما تا روز دوشنبه است، از زمان سنج استفاده کتید. طی تحقیقاتی که انجام شده استفاده از تایم دقیق (روز،ساعت،دقیقه و ثانیه)، از نظر UI و UX تاثیر بهتری بر تبدیل مخاطب به مشتری دارد.
مقایسه شماره ۲۵ :
از نظر دیجیتال مارکتینگ و تجربه کاربری گذاشتن صفر کمتر جلوی قیمت، تاثیر روانی مثبتی بر روی مشتری ها دارد. پس تا می توانید از صفر کمتر استفاده کنید.
مثلا به جای ۵۰۰/۰۰۰ ریال بگویید ۵۰ هزار تومان یا ۵۰/۰۰۰ تومان استفاده کنید.
مقایسه شماره ۲۶ :
از نظرات واقعی و بدون سانسور مشتری ها برای محصولات خود استفاده کنید، نه نظرات همواره مثبت یا فیک. با این کار اعتماد افراد برای خرید از برند شما جلب خواهد شد.
مقایسه شماره ۲۷ :
اسکرول افقعی برای صفحات یک فاجه است و در اثر رسپانسیو نبودن صفحه این اتفاق می افتد. این مورد یک مسئله ی فنی برای سایت ها است. اکثر کاربران اینترنت با موبایل جستوجو می کنند. پس ضرورت موبایل فرندلی بودن سایت احساس می شود.
مقایسه شماره ۲۸ :
پایین تمامی محصولات خود دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را قرار دهید. اگر شما از سیستم افیلیت مارکتینگ برای این اشتراک گذاری نیز استفاده کنید، نتیجه آن شگفت انگیز خواهد بود.
آزمون مقایسه تصویری بین رابط های کاربری :
در مجموع این ۴ مقاله، به ۲۸ مورد از مقایسه تصویری بین رابط های کاربری، پرداخته شد. دوستان با مطالعه این مقالات درک خوبی از رابط کاربری مناسب پیدا کرده اند. برای این منظور من یک آزمون تصویری در پایان این دوره قرار داده ام تا دوستان اطلاعات خود را بسنجند.
در تصویر زیر بگویید که از نظر رابط کاربری کدام مورد بهتر است و چرا؟ A یا B. لطفا در قسمت نظرات پاسخ خودتون را بفرستید.
نتیجه: بالا بردن دانش در طراحی کاربر پسند برای وبمستران، یک امر مهم است. در این ۴ مقاله سعی شد، که قدم برای این منظور برداشته شود. امیدوارم که با مطالعه ی این مقالات کمکی به درک بهتر از طراحی UI برای دوستان کرده باشم.
شاد و پیروز باشید.
منبع: goodui.org