تولید محتوا مناسب برای قیف فروش

با سلام خدمت دوستان. در این مقاله به بررسی محتوا و قیف بازاریابی یا Content and the Marketing Funnel می پردازیم. همچنین برای تولید محتوا مناسب برای قیف فروش نیازمند اطلاعاتی هستیم که با هم بررسی می کنیم. پس بدون معطلی بریم سر اصل مطلب.

قیف بازاریابی یا Marketing Funnel چیست؟

قیف بازاریابی (Marketing Funnel) به فرایندی گفته می شود که در آن مشتری های احتمالی با برند ما آشنا میشود. همچنین در این بین با محصولات و خدمات ما آشنا خواهد شد. و در نهایت تصمیم به خرید یا عدم خرید از برند ما را می گیرد. به قول معروف: هر کسی که در مورد شما چیزی شنیده باشد در نهایت چیزی را از شما خریداری می کند. افسوس که این کار ساده نیست!  

قیف بازاریابی شامل همه چیز است. از اولین باری که نام تجاری ما را شنیده اند تا خرید مشتری را شامل می شود. مرحله آگاهی از برند ما در بالای این قیف است. خرید نیز در پایین آن قرار می گیرد. تمام کسانی که با نام تجاری ما آشنا شده اند تبدیل به مشتری های دائمی برند ما نخواهند شد. در این سفر مشتری عده ای از آن ها از قیف خارج خواهند شد.

در زیر تصویری از این قیف که آن را به ۴ مرحله تقسیم کرده ایم آورده شده. این ۴ مرحله از بالا به پایین عبارتند از:

  • کشف – Discovery
  • توجه – Consideration
  • تبدیل – Conversion
  • نگهداری – Retention

محتوا و قیف بازاریابی

محتوا مناسب برای قیف فروش

۱- کشف (Discovery):

اهداف: جذب غیرمستقیم مشتری و آگاهی از برند

تاکتیک: محتوای آموزشی

در این مرحله باید تلاش کنید برند خود را به افراد (مشتریان بالقوه) بشناسانید. شما این کار را می توانید با تولید مقالات آموزشی در وبلاگ خود، تولید محتوای ویدیوئی، شرکت در وبینارها و … انجام دهید. استفاده از شبکه های اجتماعی را در این مرحله دست کم نگیرید. شما در این مرحله باید محتوای خود را سئو کنید تا محتوای شما به افراد مرتبط نشان داده شود. 

۲- توجه (Consideration):

اهداف: جذب مستقیم مشتری و گرفتن اطلاعات

تاکتیک: راه حل هایی برای نیاز های مشتری

زمانی که شما می خواهید محتوایی در اختیار افراد قرار دهید که به آن ها کمک کند شما و محصولاتتان را ارزیابی کنند. در این مرحله، ما مستقیم با افرادی صحبت می کنیم که فکر می کنیم خدمات یا محصولات ما می تواند به آن ها کمک کند. به یاد داشته باشید که ممکن است افراد هنوز به شما اعتماد نداشته باشند.

با توجه به اهداف کسب و کار خود این مورد می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال می توانید یک eBook جامع برای یک موضوع تخصصی از حرفه ی خود تهیه نمایید، و در ازای دانلود آن ایمیل یا شماره تلفن از افراد بگیرید. و از ایمیل یا شماره آن ها برای ارتباط مستقیم با آن ها استفاده کنید.

۳- تبدیل (Conversion):

اهداف: معاملات با مشتریان

تاکتیک: توصیفات محصول و بیان ارزش منحصر به فرد

به باریک ترین قسمت قیف بازاریابی رسیدیم. در این قسمت افرادی که به شما اعتماد کردند از شما خرید می کنند. افرادی که اعتمادشان جلب نشده است هم از قیف خارج می شوند. در این مرحله باید فرایندی ساده ای برای فروش داشته باشید. باید اطلاعات محصول کاملا شفاف و ساده بیان کنید و فراید خرید تا حد ممکن ساده باشد. سایت آمازون مثال خوبی برای سادگی در فراید خرید است.

۴- نگهداری (Retention):

اهداف: معاملات با مشتریان

تاکتیک: توصیفات محصول و بیان ارزش منحصر به فرد

مشتری های خود را دائمی کنید. باید به گونه ای افرادی را که یکبار از شما محصول خریده اند را، به مشتری های وفادار خود تبدیل کنید. شما می توانید با دادن تخفیف به خریدارن محصول، آن ها تشویق به خرید دوباره از خود کنید. محتوا تولیدی در این قسمت باید ارزش خرید محصول شما را بیان کند. استفاده از Gamification یا بازی گونگی می تواند مفید باشد.

نتیجه: وبمستران باید برای کسب سود بیشتر با مفاهیم و روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوند. در این مقاله درباره ی تولید محتوا و قیف بازاریابی صحبت کردیم. به کارگیری قیف فروش و تولید محتوا مناسب برای هر مرحله از آن، باعث پیشرفت ما در کسب و کار می شود.

شاد و پیروز باشید.

امیر محمود کنگرلو

امیر محمود کنگرلو

سلام، من امیر هستم و چند وقتی میشه که درباره وب و وبمستری می نویسم. خوشحال می شم اگه از مطلب خوشتون آمد برای دوستانتون بفرستید.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مطالب مرتبط

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست؟ در این مقاله به صورت خلاصه با Niche Marketing یا بازاریابی گوشه ای آشنا شده و مزایا و معایب آن را با هم برسی می کنیم.

مقایسه cms های برتر

مقایسه وردپرس با ۵ cms برتر دنیا

در این مقاله به مقایسه cms های برتر دنیا می پردازیم. در این بررسی ۶ سیستم مدیریت محتوای محبوب در دنیا را با هم مقایسه خواهیم کرد.

اقیانوس آبی

استراتژی اقیانوس آبی چیست؟

استراتژی اقیانوس آبی چیست؟ مفهوم اقیانوس آبی (Blue Ocean) و اقیانوس قرمز (Red Ocean) در مارکتینگ چه چیزی هستند؟ پاسخ به این سوالات در ۲دقیقه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *