۷ نکته برای ساختن نامک یا URL مناسب

با سلام خدمت دوستان. در این مقاله قرار است درباره تاثیر URL در سئو صحبت نماییم. همچنین به سوال url یا نامک فارسی بهتر است یا انگلیسی ؟ پاسخ می دهیم. پس بدون معطلی بریم سر اصل مطلب.

تاثیر URL در سئو

یکی از پارامتر ها برای سئو نمودن محتوا URL آن می باشد. اما باید به این نکته توجه داشت که این تنها یک عامل موثر از بین ۱۰۰ها پارمتر سئو است. به عبارت دیگر زمانی یک وبسایت در سئو موفق می شود که برآیند پارامتر های موثر سئو آن، مثبت و خوب باشد. این مورد را گفتم که اگر در ادامه فهمیدید که آدرس های سایتتان ممکن است از لحاظ سئو مناسب نباشد، ناراحت نشوید. چون این تنها عامل موثر نیست و از این به بعد URL های خود را درست کنید. 😉

توجه: به (https://amirkangarloo.ir/7-tips-to-make-a-proper-url) عبارت، URL یا Uniform Resource Locator می گویند. و به (۷-tips-to-make-a-proper-url) عبارت، نامک یا Slug می گویند.

۷ نکته برای ساختن نامک یا URL مناسب

تاثیر URL در سئو

۱- URL فارسی یا انگلیسی

به نظر من و اکثر وبمستر ها استفاده از آدرس انگلیسی بهتر است تا فارسی. دلیلش هم آن است که اگر از کلمات فارسی در نامک استفاده کنیم، در هنگام به اشتراک گذاشتن به شکل کارکترهای نامفهوم و بلندی در می آیند که تجربه کاربری خوبی ندارند. اما کارشناس گوگل در این ویدئو در YouTube بیان کرده است که استفاده از اسامی محلی و غیر انگلیسی (همانند فارسی) در URLها ایرادی ندارد.

در کل استفاده از نامک فارسی ایرادی ندارد، اما به نظر من استفاده از نامک یا URL انگلیسی بهتر است.

۲- استفاده از کلمات کلیدی

این مورد جزء توصیه تمامی وب سایت های مرجع خارجی و داخلی است. در واقع باید از کلمه یا عبارات کلیدی به شکل اصولی و نه افراط گونه در URL ها استفاده کنیم. استفاده بیش از حد کلمه کلیدی در نامک باعث اسپم شدن ما می شود.

۳- هر چه کوتاه تر بهتر

بهترین URLها آن هایی هستند که به شکل کوتاه و مختصر مفهوم محتوا را می رسانند. طبق این مقاله از سایت Moz بهترین نامک ها بین ۵۰ تا ۶۰ کارکتر هستند. و بالای ۱۰۰ کارکتر مناسب نیست.

۴- URL باید معنا دار باشد

URL ها باید برای انسان ها معنادار باشند! این موضوع بیان کننده ی این است که باید با دیدن یک URL بتوان گفت که محتوای آن درباره چه چیزی است. رعایت این مورد اساسی است.

۵- ریدایرکت Redirect ممنوع

تا جایی که ممکن است نباید از ریدایرکت استفاده کرد. استفاده از این مورد ممکن است به سئو ما آسیب بزند.

۶- پوشه کمتر و نزدیک به دامنه

آدرس amirkangarloo.ir/7-tips-to-make-a-proper-url شامل ۲ Folder یا پوشه است و آدرس amirkangarloo.ir/blog/7-tips-to-make-a-proper-url شامل ۳ Folder می باشد. (فولدر ها با / جدا می شوند.) هر اندازه که URL ما از تعداد پوشه کمتر استفاده کند و نزدیک دامنه سایت باشد، بهتر است.

۷- URL مطابق عنوان و مفهوم محتوا

نامک در ۳ تا ۶ کلمه باید مفهوم محتوا را بیان کند. می توان عنوان محتوا را در نامک استفاده کرد تا مفهوم را برساند.

نتیجه: در این مقاله درباره تاثیر URL در سئو و اینکه نامک فارسی بهتر است یا انگلیسی صحبت کردیم. همانگونه که بیان شد URL یک فاکتور از ۱۰۰ها فاکتور موثر سئو است. با رعایت کردن نکات فوق می توان یک قدم دیگر در جهت بهینه سازی سایت پیش رفت.

شاد و پیروز باشید. 

امیر محمود کنگرلو

امیر محمود کنگرلو

سلام، من امیر هستم و چند وقتی میشه که درباره وب و وبمستری می نویسم. خوشحال می شم اگه از مطلب خوشتون آمد برای دوستانتون بفرستید.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مطالب مرتبط

آیا نام دامنه در سئو تاثیرگذار است

آیا نام دامنه در سئو تاثیرگذار است ؟

در این مقاله به سوال آیا نام دامنه در سئو تاثیرگذار است پاسخ می دهیم و ۳ نکته درباره اهمیت و سئو مناسب برای اسم دامنه سایت بیان می کنیم.

مشاهده جایگاه سایت در نتایج گوگل

مشاهده جایگاه سایت در نتایج گوگل

در این مقاله با استفاده از سرچ کنسول نحوه مشاهده جایگاه سایت در نتایج گوگل را آموزش می دهیم و یک افزونه کروم برای این کار معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *